Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Odgovor kritičarima mog koncepta ekonomskog razvoja Srbije

Komentari (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 22 jun 2017 12:12
petar
Pitanja za Djilasa - kolika je plata tvojih radnika? Da si im davao vise, da li bi napravio uspesnu firmu? Sto si ulazio u politiku, j
Preporuke:
33
45
2 četvrtak, 22 jun 2017 12:13
realno
Objasnio. I, sviđalo se to nekom ili ne, realno ih razmontirao argumentima.
Preporuke:
72
31
3 četvrtak, 22 jun 2017 12:16
petar
Nastavak

Zar firma nije dovoljno velika pomoc drzavi, cemu partija, kandidature, izbori?
Preporuke:
14
23
4 četvrtak, 22 jun 2017 13:02
Mile
Potpisujem sve što je rečeno. A danas ga je napao i Diktator lično.
Preporuke:
69
27
5 četvrtak, 22 jun 2017 13:35
Draza
Po meni je ovo najvaznije pitanje za opstanak Srbije! MOLIM Dragana Djilasa da pokusa da stupi u kontakt sa diktatorom I progura bar neke od navedenih predloga. Znam da je vec pokusavao I da nece biti lako, ali jos jednom - MOLIM TE Dragane! Cvrsto verujem da sa dovoljno upornosti moze da se dopre do Vucica I da kod samog vodje postoji zelja da se pomogne napacenom narodu.
Unapred zahvalan,
Nastavnik u osnovnoj skoli koji ocajnicki pokusava da ubedi decu da nije primarna stvar u zivotu da se Srbija napusti odmah nakon zavrsetka skolovanja!
Preporuke:
27
32
6 četvrtak, 22 jun 2017 14:05
Dragomir Kovačević
Umesto da direktno prihvatim argumentacije g. Đilasa, koje delom smatram prihvatljivim, imao bih za njega važno pitanje, na koje ne očekujem obavezan odgovor:

- Da li je pre 15-ak godina, DS (stranka u kojoj je bio član i jedan od rukovodilaca), njemu poverila biznis celokupnog zakupa reklamnog prostora na RTS, na kome je stekao lično bogatstvo, te iz kog je prihoda, jedan deo odvajao za DS? Inače, profit iz tog biznisa, zasnivao se na preprodaji minuta reklamiranja krajnjim korisnicima.

- Da li je u stvari on bio kreator tog biznisa, pa je eto, po partijskoj dužnosti, od koga deo profita davao u kasu DS?

- Da li je DS potom u taj biznis uvela dvojicu manjinskih aktera?

- Da li sada g. Đilas ubrzano ulaže u poljoprivredu?
Preporuke:
37
22
7 četvrtak, 22 jun 2017 15:12
Sigurno je jedno
Kad uporedimo stanje u ekonomiji i društvu koje je vladalo za vreme Đilasa sa ovim što je danas, sledi zaključak da kritičari Đilasove teorije i prakse NE mogu ni cipele čistiti Đilasu.
Ne bih da objašnjavam i argumentujem, PROSTO, OSVRNITE SE OKO SEBE I VIDITE KAKO ŽIVE I PATE ČLANOVI PORODICE, KOMŠIJE, PRIJATELjI. NEMOJTE UZIMATI U OBZIR RUKOVODIOCE I FAKTORE SNS-a.
SNS - OVCI LAŽU, BEZOBRAZNO LAŽU KADA TVRDE DA JE NEZAPOSLENOST SMANjENA! LAŽU...
Preporuke:
45
7
8 četvrtak, 22 jun 2017 15:46
Miki
Sve države sveta koje su slobodne koje su same sebi gazde one su razvijene i dosta su jake.One države sveta koje su kolonije jačeg od sebe ostaće večito siromašne.Plate u Srbiji,Bugarskoj,Rumuniji,Makedoniji,Bosni nikad ne može da budu kao u Švajcarskoj,Nemačkoj,SAD,Britaniji.Bogate države postaju još bogatije a siromašne još više siromašnije.Srpski političari obećavaju pred izbore med i mleko a kad dođu na vlast tada gledaju samo svoj džep.
Preporuke:
35
1
9 četvrtak, 22 jun 2017 16:03
opet navala botova
Nekoliko sati je stajao tekst i komentari su bili mahom pozitivni i skoro bez minusa. A onda za desetak minuta stiže gomila minusa. Očigledno je neko avovim botovima skrenuo pažnju na tekst i izdao direktivu.
Preporuke:
45
11
10 četvrtak, 22 jun 2017 17:05
dete
poslednja osoba koja mi je savetovala da štedim, a pri tom je bila u neizmerno boljoj početnoj poziciji od mene se zvala Dragana, rado bih vas upoznala
Preporuke:
10
0
11 četvrtak, 22 jun 2017 17:34
Nikita Panin
U odnosu na druge opservacije dostupne u medijima, ovo je genijalno, a vrlo prosto i razumno istovremeno.
Dovoljno argumenata i smernica da se prione na posao, ako ne može iz ideoloških razloga, povređene taštine, sujete ili nečeg petog, neka se urade kozmetičke izmene i uz kvalitetan medijski spin nazove, npr.
Ac(n)in (Andrejev) program za preporod (skr. APP).
Ili ako ova skraćenica nije zgodna dajte predlog kako je nazvati, pripisati kome god samo da se zaustavi ovaj sunovrat.
Preporuke:
27
7
12 četvrtak, 22 jun 2017 19:06
Bora
Nije nikakva tajna da u svetu postoje vrlo uspesne drzavne firme("Telenor"je cesto pominjana kod nas)i Djilas nije otkrio "toplu vodu".
Samo takva preduzeca nemaju nikakve veze ni sa komunistickim projektom planske privrede niti sa Kardeljevim soc.samoupravljanjem.Te firme su vodjene sa vrhunskim menadzerima koji su stimulisani kao da su privatne firme. Nikakva partija i njihovi clanovi ne mogu da udju u upravni odbor,tako uspesnih preduzeca!U njima vladaju zakoni ekonomije.I to bi bila i osnovna razlika izmedju nasih drustvenih propalih firmi i uspesnih drzavnih, u svetu.Sto se samog Djilasa tice upravo je DS kao partija koja je dobila izbore radila sve kako ne treba.Svojim naopakim radom je i stvorila uslove da se pojavi i neko mnogo gori od njih u liku AV, i zato im ne oprastam!Sve ono sto su oni zapoceli,pocev od KiM i citav ekonomski koncept sa stimulisanjem stranih investitora(Dinkic),SNS je preuzela i usavrsila, do propasti.I zato zasto birati izmedju losih i jos gorih!?
Preporuke:
19
23
13 četvrtak, 22 jun 2017 21:52
A da li si svestan
Da se danas u Srbiji zapošljava samo preko veze, pre svega političke, čak i kod privatnika.U jednoj velikoj firmi gde je prisutna i EU i čak Đinđićevi menadžeri i vlasnici iz onog vremena,radije se ulaže u stranački podobne nestručne ljude,nego da se izvrši poštena selekcija. Kod vašeg omiljenog tajkuna stranački čovek aminuje i otkaz i zapošljenje a čak nije ni menadžer.Glavna vaša aktivistkinja na jednom lokalu sada je njihova i opet ona zapošljava.Svi kažu da si ti stvorio neke sportiste a nije ih sramota da celoj Srbiji pričaju kako ulažu samo u Zvezdu i Partizan državne pare. Čemu vodi ta partokratija koja je prerasla u mafiju? Neću ja da imenujem i osuđujem jer sistem je problem a ne oni.Cela EU tako ovde funkcioniše??! To je nepravda! Tvoja moć a i ovih danas odatle potiče.Da li svestan Milozacije Srbije?
Preporuke:
18
1
14 petak, 23 jun 2017 08:03
DrJelaBisic
Odavno cekam eknomiste,bilo koje skole,da se jave,ali,do sada,uglavnom nista znacajno nisam cula.Kada,u nekoj od predizbornih kampanja,koje idu kao na pokretnoj traci,pitate partiju/kandidata XY;kakav je vas ekonomski program?'dobijete odgovor'Mi cemo naci investitora/=nekoga sa parama/I on ce resiti problem'.To nije odgovor.Ako jeste,umesto kandidata XY izaberimo tog investitora da nam bude vlast.Zato,tacan ili ne,ovaj predlog je za ozbiljno razmatraje.Ali pre svega,razmotrimo predlog,a zanemarimo ko ga je dao,u kojoj partiji je g,Djias bio,da li je bio u vlasti,sta je tada radio...Razmatrajmo samo predlog,a ne I predlagaca/I predlaac je vazan,ali ne sada/U predlogu je tacno 1.poljoprivreda I njoj pridruzena prehrambena industrija I proivodnja energije su oblasti gde imamo sanse. 2.drzava moze/I treba/da bude vazan investitor.Primena tacherizma u nasim uslovima se pokazala lose. Sta nije tacno?Da nasa drzava,ovakva kakva je/I kakva ce zbog...
Preporuke:
9
2
15 petak, 23 jun 2017 08:23
բոլշլիկ
Vaš osnovni nedostatak, gospodine Đilas, je što ne shvatate perspektivu razoja srpskog društva i ekonomije i što u tom smislu izbegavate kritiku novouspostavljenog sistema kome ste vi itekako kumovali i što ne uviđate potrebu promene istog i kardinalnog menjanja društvenog ustrojstva. Otuda kod vas i naklonost prema pragmatičnim rešenjima u kojima vidite izlaz a bez ikakve vizije i horizonta. Pragmatična rešenja omogućavaju sistemu da predahne, ne i da presahne što je preko potrebno u situaciji u kojoj se zemlja, narod i država nalaze. Jednostavno, niste i dalje zreli da preuzmete političku odgovornost te ona ostaje samo na nivou menadžerskog pristupa.
Preporuke:
12
9
16 petak, 23 jun 2017 10:44
Poljoprivrednik
Tekst gospodina Đilasa je dobar i mislim da je pogodio u suštinu. Naravno, ovo smatram tek idejom koja treba da se razvija. Naime, slažem se da je jedini način za razvoj ekonomije u Srbiji razvoj poljoprivrede i energetike. Dve stvari za koje imamo resurse i koje možemo poprilično samostalno da razvijamo. Na kraju, Đilas je dao najednostavniji i najlogičniji način kako uzdići Srbiju. Međutim, loša stvar je u tome što očekujem da "dežurni pljuvači" po automatizmu krenu da kritikuju bilo šta pametno a da to, dosta često, ni sami ne razumeju. Valjda nam je svima na prvom mestu Srbija a ne sitnosopstvenički interesi ili možda grešim?
Preporuke:
9
2
17 petak, 23 jun 2017 11:08
milan.o.
Uprošćeno ovde se radi o kritici neoliberalnog koncepta ekonomije posebno monetarnog smera koju je Dragan Djialas dao u uslovima Srbije svih njenih lutanja proteklih decenija u ekonomskom modelu i utopije zapadnih razvijenih zemalja:da se država ne treba mešati u ekonimiju sem zakona a ostalo da bude takmičarska tržišna utakmica jednako za sve(pa čak i strane multinacionalne i domaće konpanije) ,OVAJ KONCEPT JE PROPAO U USLOVIMA KRIZE I DEPRESIJE BEZ POMAKA U BDP RASTU u svetu EVO VEĆ PREKO DECENIJE U DEPRESIJI; NAKON TWINS TRAGEDY I DOMINO EFEKTA!TA TEORIJA VAŽI U NORMALNO VREME:A U USLOVIMA KRIZA(A POGOTOVO PRODUŽNE NAŠE ) DRŽAVA TREBA DA SE UMEŠA !!!DOK PRIVREDNI AGREGATI DRŽAVE SA KONPARATIVNIM STRATEŠKIM PREDNOSTIMA NA SVETSKOM TRŽIŠTU NE STNU NA NOGE!!;ZNAČI IZVOZA VEĆEG OD UVOZA ;KOJI JEDINO DAJE GARANCIJU POZITIVNOG BILANSA I OKRETANJU REALNOJ EKONOMIJI PROIZVODNJI A NE UTOPIJAMA DA ĆE "USLUGE NJU ZAMENITI ČAK I KOJE NEMAJU EPITET Robe an tržištu VEĆ BUDŽETSKI KORISNICI!
Preporuke:
7
0
18 petak, 23 jun 2017 11:18
mmmm
ne treba biti puno pametan,pa znati da smo mi poseban problem zbog gradjanskog rata,blokade izolacije i nekih revanša novih većinskih lobija u centrima svetske moći za izgubljene protekle ratove na Balkanu,prošli sve moguće kataloga specijalnog totalnog rata(sem onog klasičnog bonbardovanja i gradjanskog i na košarama i kosovu9 tzv ekonomskih ubica malih zemalja ,odelenja nsa usa.gde su glavni izvršioci nili gotovo svi naši ministri finansija i glavni bankari narodne banke .znali ne znali posledice su iste!svi najbolji resursi su izvučeni iz srbiej posebni kappital i ljudski (6000 dr,sci i 60 000 mastera!!a natalitet je ukupno manji za 5 000 000 ljudi!?!?!?(samo abportusa godišnje se obavi 300 000!?!?!?ttako da samo država može daokupi najbolji menadžemnt da dovedu stanje na približno svetskom i okruženju ne samo u ekonomiji nego pre sve infrastruktunom .energetskom i tehnološkom nivou I MORA ZA TO NAĆI SVEŽI INVESTOCIONI KAPITAL VAN OVIH ZEMALJA DA IZBEGNE UCENE I KRENE REANIMACIJU.
Preporuke:
2
2
19 petak, 23 jun 2017 16:20
DrJelaBisic 2
...nas biti jos dugo/ne moze bilo sta da uradi,bilo kako da funkcionise.Kako primeniti ovu ideju,a bez drzave?Na ovo mislim kada plediram za stvaranje paralelnih struktura.Organizujte proizvodjacke zadruge,da bi ukrupnili parcele,kupujte zajednicku mehanizaciju,za sve zadrugare,jer je tako jeftini/nabavljajte repromaterial/seme,djurivo,sredstva zastite.../zajedno koristite usluge vetrinara,agronoma,komercijalista/jer je tako jedtinije/organizujte otkup proizvoda,Za osmivanje preradjivackih kapaciteta koristite akcionarsko vlasnistvo malih ulagaca.Budite vi drzava,kad je vec nema.Niko nema autorsko pravo na ideju-primenite je vi,a g.Djilas neka ceka da Drzava vaskrsne.
Preporuke:
5
2
20 petak, 23 jun 2017 22:07
Seljak Bezemljaš
Deo naše samoproglašene elite koji je larmajući branio tradiciju i tradicionalne vrednosti,naciju,identitet, patio zbog urušavanja moralnosti i bio protiv svake stranosti okrenuo se "modernosti".
"Modernisti" su se okrenuli modernizaciji sovhoza,kritici alavih bankara....

Ovakvi pa i veći zaokreti su opšte mesto istorije.
Izbegavajući nas i oko nas, evo jednog primera.

Tep Kunal širom Kambodže, računajući i univerzitet obučava ljude marketingu i biznisu.
Ne bi bilo vredno pomena da nije bio odani lični sekretar Pola Pota
Većina stanovnika gradića Malai u kome živi Kunal su bivši borci Crvenih Kmera.
Sada su svi kapitalisti.I ne vide kontradiktornost između svog sadašnjeg načina života godina kada su u ime komunizma 20.g. oterali gradsko stanovništvo u sela, uništili banke, negirali novac..

Pa i nema kontradiktornosti.
Sticanje (gramzivost),suparništvo, zadovoljenje taštine i moć su jedine bezobalne ljudske želje.
Razlike su u vrsti priče i vrsti surovosti da se želje zadovolje.
Preporuke:
7
4
21 subota, 24 jun 2017 00:19
Naknadna pamet
Uslov da bi jedna nasa drzavna firma(banka ili kombinat) bila uspesna je da partije na vlasti ne postavljaju svoje ljude da upravljaju sa njom.Prvo sto takvi ljudi obicno nisu kvalifikovani za menadzere a drugo sto ti partijski direktori imaju svog partijskog vodju pa samim tim i celo preduzece postaje "plen" te stranke(partije) .U drzavama u kojima institucije nisu izgradjene,kao u Srbiji,to se pretvara u legalnu pljacku drustvenog preduzeca u korist stranke koja je dobila upravljanje nad njim.Druga zlouporeba je otvaranja privatnih monopolskih preduzeca,koje su skupljale novac za pariju na vlasti,ali i u privatne dzpove.I jedna i druga "fora" je koriscena kada je DS bio na vlasti a Djilas bio njen visoki funkcioner i jedno vreme i predsednik.
Preporuke:
7
2
22 subota, 24 jun 2017 07:58
budjoni
Zašto bi kineska državna poljoprivredna kompanija bila bolja od srpske?
zato sto kinez sve sto proizvede moze da izveze u kinu bez problema a srpski seljak namoze jer nema veze u kini,kinez proizvodjac ima veze i bolju komunikaciju sa trgovcima u kini,e dragane moras jos da ucis.
Preporuke:
5
2
23 subota, 24 jun 2017 11:06
Radovan
Sve bi to bilo lepo i krasno da Đilas nije stupajući na mesto gradonačelnika odmah nezakonito postavio nesposobne stranačke kadrove na direktorska mesta u gradskim javnim preduzećima (DS, G17 i SPS), centralizovao u potpunosti gradsku upravu, razvlastio opštine, preuzeo medije i u suštini radio sve isto što i Vučić. Obrukao je DS za sledećih 20 godina.
Preporuke:
13
0
24 nedelja, 25 jun 2017 11:20
pirgavi
Jeste da je hohštapler, ali po sposobnostima nema mu ravnog na javnoj sceni Srbije.
Preporuke:
3
7
25 nedelja, 25 jun 2017 13:06
Barleycorn
Sve ovo sto Djilas prica (da ne pisem svaki put g-din Djilas i lsicno) je potpuno tacno i ispravno. Nikada mi nije bio Bog zna kako simpatican, ali se videlo da je covek sposoban da organizuje posao od cega ce svi imati koristi. Nema pilicarsko razmisljanje poput recimo kriminalaca koji nam upravljaju fudbalom (to navodim kao ocigledan primer) - prodaj samo talente, od kojih 1 od 100 se razvije u igraca, danas za 100.000 hiljada umesto da ga ovde razvijemo i sutra zaradimo 5 miliona. Eto, to je logika koja je ovde dominantna u svemu, i horizontalno i vertikalno. Djilas je ovde govorio iskljucivo o ekonomskom razvoju i prosperitetu i to je u redu, nadam se samo da taj koncept zdrave uprave vazi i za obrazovanje, zdravstvo i sudstvo jer bez ta tri temelja drzave, drustva i naroda sve ostalo gubi na znacaju. Samo se pitam kako? Kako? Ovaj bolesnik sa poltronima i podrepasima kojima je okruzen je sve preuzeo i zaista nemam ideje kako bih to iskorenio. Ja stvarno ne znam KAKO?!
Preporuke:
0
7
26 petak, 30 jun 2017 17:48
DrJelaBisic
Za Barleycorn;Jedina mana njegove zamisli je sto govori o drzavi I njenoj ulozi,a mi drzavu nemamo I necemo je skoro imati.Zato u ovoj,inace ispravnoj zamisli,treba naci nesto sto zamenjuje drzavu I preuzima njenu ulogu,a mislim da bi to bio paralelni sistem.Nesto kao paralelna drzava,kakvu su u SFRJ imali Shiptari.Mi,nazalost imamo malo ljudi za taj poduhvat,ali I na maloj skali treba pokusati I razvijati je.Bolje ishta nego nista.Samo uzgredna napomena;G.Djilas I njegovi zutaci nisu moja politicka opcija.Medjutim,morate priznati da studirati I zavrsiti u roku avioinzinjerstvo nije lako.To zahteva I inteligenciju I radne navike,sposobnost razmisljanja.
Preporuke:
1
1
27 subota, 01 jul 2017 05:47
.....
Nije lepo koristiti se tuđim konceptom da bi se stekla populistička atraktivnost a sve u političke svrhe, kako je to uradio gospodin Đilas. Ako je to ta vrsta sposobnosti o kojoj neki ovde neumesno guslaju, onda daleko mu lepa kuća......
Preporuke:
0
0
28 subota, 01 jul 2017 12:22
au mile
Koliko god mi se ne sviđao Đilas i način na koji se obogatio ,( preprodajući reklamne termine državne televizije), ovo što je napisao jeste zdravorazumsko i preko potrebno Srbiji - Formiranje nacionlne investicione banke i ulaganje u poljoprivredu i energetiku uz značajan upliv države. I danas, najveće i najuspešnije kompanije su EPS i Telekom, državne kompanije. Mežutim, smatram da to nije dovoljno samo po sebi i može biti samo početak jednog velikog razvojnog ciklusa koji bi pokrenuo srpsku ekonomiju po modelu infant economy. Naveo bih oblasti u kojima smo bili jaki i u kojima još uvek ima kompanija koje posluju kao to su farmaceutika, hemijska industrija, elektrotehnička, drvno-prerađivačka,tekstilna, graževinska... PRoblem predstavljaju širom otvorene granice i nelojalna konkurencija koja u startu guši svaki pokušaj obnavljanja proizvodnje koja otvara najviše radnih mesta i podiže nacionalni dohodak.NE MOĐEMO SVI RADITI U USLUŽNIM DELATNOSTIMA I BITI PROGRAMERI, KONOBARI I KASIRKE:
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner